5 étel, amely leszámol az ízületi gyulladással

A gyulladás nagyon kellemetlen lehet, akárhol is bukkan fel a szervezetünkben. Az ízületi gyulladás esetén nem csak a fájdalommal és a gyulladással kell számolnunk, hanem az ízületek merevségével is. Ez nagyban megnehezíti a reggeli felkelést, pontosabban az első lépéseket. A táplálkozásnak ereje van. Nagyon sok olyan diéta, étrend létezik, amely csökkentheti egyes betegségek tüneteit és a betegségek okozta fájdalmat és gyulladást is enyhítik és csökkentik. Az ízületi gyulladással járó kellemetlen tüneteket is csillapíthatja egy-egy táplálék. A cikkben most 5 ilyen táplálékot mutatunk be.
Néhány étel segíthet - 5 étel, amely leszámol az ízületi gyulladással – az ízületi gyulladás megszüntetésében.

1. Az omega-3 zsírsav és a gyulladáscsökkentés

Az omega - 3 zsírsavak csökkentik a gyulladást, ezért is érdemes rendszeresen halat enni, hiszen mindenféle hal, gazdag forrása az omega-3 zsírsavaknak. Sajnos, hazánkban csak kevés hal fogy éves szinten, pedig táplálkozási szakértők szerint is, hetente legalább egy alkalommal lenne szükséges halat fogyasztani.

2. A növényi olajok is hasznosak lehetnek

Növényi olajok közül, nagyon hasznos lehet a szervezet számára az olívaolaj, hiszen nem csak a szív-és érrendszer, hanem az ízületek egészségét is biztosítja. Hatása olyan, mint a nem szteroid gyulladáscsökkentő gyógyszereknek és még mellékhatásokkal sem kell számolnunk, akkor sem, ha rendszeresen fogyasztjuk azokat.

3. A cseresznye antociánjai

A cseresznyében található antociánok is remek gyulladáscsökkentők. Természetesen, nem csak a cseresznye, hanem sok más gyümölcs is tartalmazza ezt a hasznos gyulladáscsökkentő anyagot, mint például a szeder, az áfonya, az eper és a málna is.

4. Ki ne szeretné a banánt?

A banán nagyon sok olyan értékes tápanyagot tartalmaz, amely nagyon hasznos lehet akkor, ha valaki ízületi gyulladásban szenved. A banán gazdag folátban, B6-vitaminban és C-vitaminban, amely vitaminoknak nagy szerepe van az ízületi gyulladás tüneteinek csökkentésében.

5. Miért együnk brokkolit?

A brokkoli nem csak C-vitamint tartalmaz, amely köztudottan csökkenti a gyulladást, hanem szulforafán nevű vegyületben is gazdag. A kutatások azt igazolják, hogy a szulforafán segíthet az ízületi gyulladás progressziójának a csökkentésében. A brokkoli emellett kalciumban is gazdag, amely a csontok egészségének egyik alapköve. Az egészséges ízületekhez, egészséges csontok is szükségesek.

Kapcsolódó cikkek

A stressz oldásában - Az aranygyökér csodás gyógyhatásai – nagy segítségünkre lehet.

Az aranygyökér csodás gyógyhatásai

Az aranygyökér egy nagyon hasznos gyógynövény, hiszen nem csak a stressz kellemetlen hatásait segíthet kivédeni, de még a depresszió kellemetlen tüneteit is csökkenti, illetve a kognitív funkciókra is pozitívan hat. Lássuk, miért is olyan hasznos még ez a

Rajtunk is múlik - Egészséges táplálkozás és az immunrendszer erősítése -, hogy mennyire erős az immunrendszerünk.

Egészséges táplálkozás és az immunrendszer erősítése

A táplálkozásnak fontos szerepe van az egészségünk megőrzésében. Legfőképpen az antioxidánsokra kell koncentrálnunk, amikor az immunrendszer védelméről van szó. A cikkben bemutatjuk azokat a vitaminokat és ásványi anyagokat, amelyek segítséget nyújtanak a

Az E-vitamin - 5 immuntámogató, E-vitaminban gazdag táplálék – egy antioxidáns vitamin.

5 immuntámogató, E-vitaminban gazdag táplálék

Az E-vitamin, egy antioxidáns, zsírban oldódó vitamin. Nem csak a bőrünket szépíti meg, de még az immunrendszerünk védelmét is ellátja. A cikkben, 5 olyan táplálékot mutatunk be, amelyek bővelkednek ebben a vitaminban.