Hogyan indíts hamburgerezőt?
Milyen is a jó hamburger?
A mesterszakácsok nem szívesen osztják meg a tapasztalataikat, a tudásukat, főleg, akik ebből is élnek. Hiába keresünk olyan recepteket az interneten, amelyek pontosan leírják a dobostorta, a Coca-Cola vagy az igazi pizza receptjét, valami mindig kimarad az eredeti recepthez képest. Vagy egy fűszer, vagy egy olyan alaphozzávaló, ami igazán fenségessé varázsolja az adott ételt vagy italt. Az igazi hamburger receptjét sem tudjuk megosztani most veled, de néhány tippet azért adhatunk, hogy mire ügyelj, ha valóban az a célod, hogy saját hamburgereződ legyen.
Az első és legfontosabb, hogy csakis minőségi alapanyagokkal dolgozz. Az igazi ínyencek ugyanis rögtön kiszúrják, ha az alapanyagokból kispóroltak valamit, vagy a néhány forinttal olcsóbb marhahúst és buci zsömlét kínálod nekik. A marhahús legyen mindig friss és te magad készítsd el a húspogácsákat, mégpedig friss, saját magad által darált húsból. Az íze akkor lesz tökéletes, ha tojást is adsz a húshoz, éppúgy, mint amikor fasírtot készítesz. A húspogácsát se forgassuk állandóan, csak akkor fordítsuk azt sütés közben a másik oldalára, ha a másik oldala már megsült.
A hamburgerben hagyma is van. De mitől is lesz olyan finom a hamburger? Az egyszerűen csak felkarikázott, nyers zöldségtől? Nem. A pirított, enyhén karamellizált hagymától lesz a hamburger pikáns és zamatos.
A hamburger csak akkor finom, ha frissel sült marhapogácsa kerül bele és ne csak a hagymát karamellizáljuk, hanem magát a bucit is pirítsuk kicsit át, ettől lesz igazán remek ízű a hamburger. Ha már tudsz igazán pikáns és remek hamburgert készíteni, akkor ideje az üzleti részére is rátekinteni a dolognak. Ehhez adunk néhány remek tanácsot.
Készíts terveket
Tervek nélkül semmilyen vállalkozást nem érdemes elindítani, hiszen az üzleti terv egyfajta koncepció is, és keretet ad a további lépések meghatározásában és kivitelezésében. Az üzleti tervben szerepelnie kell a költségeknek, a céloknak, a célpiacnak és akár a konkrét áraknak is, amelyet csakis akkor lehet meghatározni, ha tudod, hogy milyen környéken állítod fel a standodat és valójában milyen lesz a vendégköröd.
Ki lesz a jogi személy?
Ki lesz a vállalkozás vezetője és lesznek-e alkalmazottak? Ezt is el kell dönteni minél hamarabb, hiszen akár cégként, akár egyéni vállalkozóként vágsz bele az üzleti életbe, kelleni fog segítség is. Egy olyan szolgáltató, aki a hivatalos ügyek intézése mellett, akár székhelyet is biztosít a céged számára. Ilyen szolgáltató a Logosz Cégcsoport által üzemeltetett szekhely-szolgaltatas.hu, akik a cégalapításában, illetve az egyéni vállalkozóvá válás mellett, más hivatalos procedúrák lebonyolításában is a segítségedre lehet. Azok, akik cégalapításon gondolkodnak, de bizonytalanok egyes kérdésekben, úgy ingyenes tanácsadásban is részesülhetnek, amennyiben a Logosz Cégcsoportot választják. A Logosz Cégcsoport magasfokú szakértelemmel rendelkező munkatársai készséggel válaszolnak a felmerülő kérdésekre, igyekeznek elsimítani a kételyeket, mindemellett segítenek kiválasztani az adózási módozatot, a tevékenységi kört, a vállalkozási formát, hogy az ügyfél cége költségtakarékosan működjön a jövőben.
Hol legyen a székhely?
Ha céget alapítasz, akkor székhelyre is szükséged lesz, hiszen nagyon lényeges, hogy egy megadott címre érkezzenek a hivatalos leveleid, küldeményeid, illetve a Nemzeti Adó - és Vámhivatal szakemberei is tarthatnak ellenőrzéseket az adott vállalkozással kapcsolatban, s ilyenkor nagyon lényeges, hogy rendelkezésre álljon egy székhely. A székhelyszolgáltató és a szolgáltatást igénybe vevő között egy megbízási szerződés jön létre, amely nem lehet határozott idejű. Kivételt képez ez alól, ha a cég (megbízó) létesítésére is határozott időre kerül sor.
Kell-e könyvelő?
Könyvelőre mindenképpen szükséged lesz, ha csak nem vagy profi könyvelő és így a saját magad könyvelését is el tudod látni. A Logosz Cégcsoport partnercége a Stabil Kontakt Kft., aki okleveles adótanácsadóval, könyvvizsgálóval és regisztrált mérlegképes könyvelőkkel áll a régi és a leendő ügyfelei szolgálatába. A szolgáltatásaikra garanciát vállalnak, hiszen felelősségbiztosítással rendelkeznek.
Hirdetés, marketing, online jelenlét
Manapság nagyon ott kell lenni marketing terén is, akármilyen üzleti vállalkozásba is kezdünk. Már a cég alapítása előtt jó, ha elkezded a hamburgerezőt reklámozni, hiszen az emberek csakis ezeken az online csatornákon értesülnek arról, hogy ételbárt nyitottál és csak akkor keresik majd a hamburgereződet, ha tudnak is róla. Az ügyfelek vonzására a közösségi médiát is bevetheted.