Energia már reggel is

Sokak számára ismerős lehet a reggeli nyűgös ébredés, amikor legszívesebben még aludnánk, mert úgy érezzük magunkat, mintha egész éjjel alig aludtunk volna. Sokan érzik magukat reggel fáradtnak még annak ellenére is, hogy időben lefeküdtek aludni. Ennek sok oka lehet. Betegség is okozhatja az állandó fáradtságot, sőt van egy olyan betegség is, hogy krónikus fáradtság szindróma.
A táplálkozás is segít - Energia már reggel is- abban, hogy energikusak maradjunk.

Amennyiben minden nap fáradt és nyúzott vagy, mindenképpen érdemes elindítani egy alapos kivizsgálást, hiszen a szűnni nem akaró fáradtság nagyon is meg tudja keseríteni a mindennapokat, így érdemes minél hamarabb utána járni, hogy mi is okozza a problémát. Ha szeretnél minden reggel fitten ébredni és egész nap energikus lenni, akkor a cikkben olvasható néhány tipp neked is sokat segíthet.

Reggelire együnk fehérjét

Kutatások szerint, ha valamilyen fehérjével indítjuk a reggelt, akkor kevésbé leszünk éhesek, azaz ezzel nem üres kalóriát, hanem olyan táplálékot veszünk magunkhoz, ami segít leküzdeni az állandó fáradtságot, sőt energiát is szolgáltat a szerveztünk számára.

A fehérjedús táplálkozás, vagyis reggeli, azért is nagyon fontos, mert ezek az ételek nem emelik meg drasztikusan a vércukorszintet, ellenben, ha szénhidrát-tartalmú ételeket eszünk reggelire, akkor nagy az esélye, hogy a vércukorszint először megemelkedik, majd leesik, és aztán ismét éhesek leszünk. Így viszont egy ördögi körbe esünk, hiszen folyamatosan eszünk, emésztünk, ami szintén oka lehet az állandó fáradtságnak.

A súlytöbblet is okozhat fáradtságot

Mindenki tudja, hogy könnyű elhízni, ha nem mozgunk, ha nem az egészséges táplálkozást preferáljuk, de azt is tudtad, hogy a kevés alvás is okozhat elhízást? Márpedig a súlytöbblet is okozhat energiahiányt és fáradtságot.

Illetve a kialvatlanság miatt is érezheted azt a munkahelyen, hogy legszívesebben lepihennél kicsit az asztalra, hogy legalább csak 10 percet szunyókálj. Próbáld elérni az ideális testsúlyodat és észre fogod venni, hogy az egészséges táplálkozás, a rendszeres mozgás és a kevesebb súly cipelése máris mennyi energiát biztosít majd számodra.

A gyorséttermi ételeket felejtsük el

A feldolgozott élelmiszerek és a gyorséttermi ételek is okai lehetnek az állandó fáradtságnak, hiszen ezek a táplálékok nem szolgáltatnak energiát a test számára, sőt, ezeknek az ételeknek a megemésztése még energiát is rabol tőlünk, így érdemes az egészségesebb táplálkozásra váltani és zömében olyan ételeket fogyasztani, amelyek energiát biztosítanak számunkra. Többek között ilyenek a zöldségek és a gyümölcsök.

Kapcsolódó cikkek

A szembetegség - A sötétzöld leveles zöldségek és a lutein – segítője a lutein.

A sötétzöld leveles zöldségek és a lutein

A lutein elsősorban az időskori szembetegségektől védhet meg bennünket. Amennyiben elegendő sötétzöld leveles zöldséget fogyasztunk, úgy a szervezetünk elegendő luteinhez jut. Mutatjuk, milyen előnyei vannak a luteinnek!

Az E-vitamin - 5 immuntámogató, E-vitaminban gazdag táplálék – egy antioxidáns vitamin.

5 immuntámogató, E-vitaminban gazdag táplálék

Az E-vitamin, egy antioxidáns, zsírban oldódó vitamin. Nem csak a bőrünket szépíti meg, de még az immunrendszerünk védelmét is ellátja. A cikkben, 5 olyan táplálékot mutatunk be, amelyek bővelkednek ebben a vitaminban.

Sokféle betegségtől - A spirulina 8 áldásos hatása – óvhat meg bennünket.

A spirulina 5 áldásos hatása

A spirulina, szupertápláléknak is tekinthető, hiszen tele van olyan antioxidáns vegyületekkel, amelyek nagyon hatásosak lehetnek az oxidatív stressz leküzdésében. Emellett számos más, pozitív hatással is rendelkezik. Mutatjuk, hogy melyek ezek!